FANDOM

Nova Norway's Olympic Games (NNOG) (Nova Norways olympiske leker, den engelske forkortelsen er også brukt på norsk) er et regionalt sportarrangement for medlemmer (nasjoner) i Nova Norway. Arrangementet holdes fire ganger hvert år, Vinter-OL i februar og november og Sommer-OL i april og september. Det går ut på å bli best i en rekke nettspill, og foregår ved at man sender inn sine beste resultater fra spillene til arrangøren. Man bestemmer selv hvor mange bidrag man ønsker å sende.

Vinter-OL Rediger

De fleste av innbyggerne i Nova Norway er etniske nordmenn i det virkelige liv, og det kan være en av grunnene til at det har vært større oppslutning rundt Vinter-OL enn Sommer-OL.

Første og andre olympiade Rediger

Utdypende artikler: De første olympiske vinterleker og De andre olympiske vinterleker

Den første olympiaden ble holdt vinteren 2007, da med Vinter-OL i Aglo. For å avgjøre hvilken by som skulle få arrangere først av de to kandidatene startet NNOC en åpen avstemning på forumet, og Aglo vant til sist med én stemmes overvekt. Dermed fikk Bauernalt arrangere Vinter-OL neste gang, i mars 2008.

Kandidater for 1. og 2. vinterolympiade
Kandidatlogo By Nasjon Kjenningsmelodi Stemmer (prosent)
Aglo07 Aglo Flag of Skatval Skatval Calgary 1988 5 (55,6 %)
Aglo er hovedstaden, og den tredje største byen, i Skatval. Aglo har moderne idrettsanlegg bygd for anledningen. Logoen, den offisielle kjenningsmelodien og identifikasjonsvideoen er alle hentet fra det virkelige livs Vinter-OL i Calgary (1988).
Bauernalt07 Bauernalt Flag of Transnistriana (-2007) Transnistriana Lillehammer 1994 4 (44,4 %)
Bauernalt er en landbruks- og vintersportsby i Transnistriana.

Tredje olympiade Rediger

Utdypende artikkel: De tredje olympiske vinterleker

Vorõ i Hiiumaa-Estonia vant folkeavstemningen om å få arrangere den tredje vinterolympiaden.

Kandidater for 3. vinterolympiade
Voro08 Vorõ Flag of Hiiumaa-Estonia (-2007) Hiiumaa-Estonia Falun 1993 6 (50,00 %)
Vorõ er en av de største byene i Hiiumaa-Estonia, og er en estiskspråklig by, nordøst i landet. Landskapet rundt er flatt (med unntak av noen åser, samt noen mindre fjell), og er for det meste dekket av skoger og innsjøer.
Thomsville08fe9 Thomsville Flag of Artic Islands Artic Islands Salt Lake City 2002 4 (33,3 %)
Lite er kjent om denne byen, men den er sannsynligvis en middels stor by i et arktisk landskap.
Logonanganp2 Nanga Fosens flagg Fosen Nagano 1998 2 (16,7 %)
Nanga var Fosens kandidatby, men ingenting er kjent om denne byen.

Fjerde olympiade Rediger

Utdypende artikkel: De fjerde olympiske vinterleker

Tildelt Boden i Skatval etter å ha vunnet fokeavstemningen.

Kandidater for 4. vinterolympiade
Boden09 Boden Flag of Skatval Skatval Albertville 1992 3 (60 %)
Boden er et skatvalsk vintersportssted i Forbord fylke.
Andaheim09 Andaheim Transnistrianas flagg Transnistriana Nagano 1998 1 (20 %)
Skibygda Andaheim ligger sørøst i Bygdadal fylke.
Stiansberg09 Stiansberg Stianlands flagg Stianland TV JOJ - Winter Ident 1 (20 %)
Stiansberg er en by med 200 000 innbyggere. Den er omringet av vakre og karakteristiske fjell, og har de beste vintersportsanleggene Stianland kan tilby.

Sommer-OL Rediger

1. Sommer-OL ble opprinnelig tildelt Steinerburg, Fartenstein over Garvagrad, Pestroika, før hele prosjektet ble lagt ned på grunn av lav oppslutning. Turneringen ble gjenopplivet tidlig i 2008, med de nye kandidatene Stisk, Stianland og Flioda, Skatval.

Første olympiade Rediger

Utdypende artikkel: De første olympiske sommerleker

Stisk ble tildelt De første olympiske sommerleker over Flioda, som kun deltok for å skape konkurranse.

Kandidater for 1. sommerolympiade
Stisk08 Stisk Stianlands flagg Stianland Selvkomponert 5 (83,3 %)
Stisk er den nest største byen i Stianland, etter hovedstaden Stianby. Byen ligger midt i landet ved elven Stiskij. Kliamet er mildt, med april-temperaturer på gjennomsnittlig 12°C.
Flioda08 Flioda Flag of Skatval Skatval EM i fotball 1992 1 (16,7 %)
Flioda er Skatvals største by, og ligger på en havslette, ikke langt fra Aglo.

Andre olympiade Rediger

Utdypende artikkel: De andre olympiske sommerleker

Den andre sommerolympiaden ble gitt til Steinerburg etter at det ble kjent at Sylfest hadde stemt feil i avstemningstråden. Selve avstemningsresultatet ble 4–4.

Kandidater for 2. sommerolympiade
Kandidatlogo By Nasjon Kjenningsmelodi Stemmer
Steinerburg08 Steinerburg Fil:Flag of Fartenstein.svg Fartenstein Fotball-EM 1988 5 (62,5 %)
Steinerburg er en gammel by midt i det fartensteinske lavland, og er omringet av vakre sjøer og skoger. Det er heller ikke langt til kysten. Steinerburg vant tidligere avstemningen om å arrangere 1. Sommer-OL, men byen rakk ikke å arrangere før prosjektet ble lagt ned inntil videre. Nå er prosjektet gjenopptatt, og Steinerburg søker på nytt.
Grado08 Grado Flag of Wulgeria Wulgeria
(Transnistriana)
Sommer-OL 2004 3 (37,5 %)
Grado er en av de mindre byene i Wulgeria, byen ligger i Sogndal Dalkommune som er en av de største idrettskommunane i Wulgeria. Grado blir ledet av Bondepartiet (sentristisk) og Samarbeidspartiet (liberalkonservativt). Grado ligger i Sogndal som også er noe av det vakreste Wulgeria har å by på innen natur og kultur. I Grado ligger også en av Nova Norways største saftfabrikker.

Tredje olympiade Rediger

Utdypende artikkel: De tredje olympiske sommerleker

Blome i Transnistrianas protektorat Ny-Noreg ble tildelt lekene foran Flioda, Skatval, i en avstemning som lenge var uavgjort.

Kandidater for 3. sommerolympiade
Blome09 Blome Det Nasjonale Bondepartis logo Ny-Noreg
(Transnistriana)
Beijing 2008 3 (60,0 %)
Blome er Ny-Norges eldste by sør i landet, spesielt kjent for sine blomster, som vokser i store mengder både i og rundt byen. Blome er kjent for sin lidenskap til blomster, sport og kultur.
Flioda09 Flioda Flag of Skatval Skatval Selvkomponert 2 (40,0 %)
Flioda er Skatvals største by, og ligger på en havslette, ikke langt fra Aglo. Flioda har det meste av moderne idrettsfasiliteter tilgjengelig, og transport til og fra byen er godt tilrettelagt. Byen har det meste en storby kan by på av kulturliv.

Eksterne lenker Rediger